מידע כללי - מסע לקבר האהרון הכהן

אם אתם מתכננים לטייל בירדן באזור פטרה, טיול יומי לקבר אהרון הכהן שווה הנסיעה. כיום נהוג לזהות את הקבר, באתר פטרה – הרי הסלע האדומים שבממלכת ירדן.

על  קבר אהרון הכהן 

אהרון הכהן אחיו של משה אהרון מת ונקבר באזור פטרה ומסגד כיפה לבנה, שנבנה במאה ה -14 הקבר ניצב על הר אהרון (ג'בל הרון), שהוא הפסגה הגבוהה ביותר באזור בגובה 1350 מטר מעל פני הים.

קבר אהרון נחשב כמקום עלייה לרגל עבור המקומיים, והוא אטרקציה תיירותית ששווה טיול אם יש לך יום נוסף בפטרה. 

מיקום קבר אהרון 

קבר אהרון ממוקם על ראש גבעה נידחת דרומית מערבית לפטר ה,ג'בל הארון (באנגלית: הר אהרון) מסמן את אתר קבורתו של אהרון, הכהן והשופר של משה המגמגם, אהרון מת במהלך מסעם של בני ישראל במדבר, ונקבר ב'חור ההר' שהיה 'על גבול ארץ אדום' (במדבר כ' 23).

 מאז המאה הראשונה לספירה מקורות היסטוריים מזכירים את הקבר להיות ליד פטרה. בתקופה הביזנטית נבנתה באתר קפלה, שהפכה מאוחר יותר מקדש מוסלמי. 

כמו פטרה, גם מיקומו של האתר אבד בימי הביניים. הוא התגלה מחדש על ידי החוקר השוויצרי בוהארט בשנת 1812, ביקרו אותו לראשונה שני אנגלים, אירבי ומנגלס, שש שנים לאחר מכן.

הגעה לקבר אהרון

קבר אהרון הוא אתר תיירותי שמושך אליו במשך שנים מבקרים מכל הדתות: מוסלמים, נוצרים וחרדים יהודים עולי רגל, כמו גם מטיילים הרפתקנים.

פסגת ההר, נמצאת בגובהה 1,500 מטרים והיא גישה רק ברגל וכוללת הליכה מאומצת של 11 ק"מ מהמקדש הראשי של פטרה (קאסר אל-בינט), שנמשך שלוש שעות וחצי.

כאשר מגיעים השביל אינו מסומן, ולכן מומלץ מאוד לקחת מדריך פרטי. המדריך גם יידרש לצורך כניסה למקדש. האתר הנוכחי הוא מבנה כיפה יחיד מסויד לבן, שנבנה בשנת 1459 לספירה.

סימן הקבר בקומת הקרקע מעוטר בכתובות בערבית. בעבר היו בו גם כמה גרפיטי עברי של עולי רגל יהודים. הקבר עצמו נמצא בקומה התחתונה שנמצאת מאחורי דלתות מתכת נעולות. מלבד חשיבותו הדתית, ג'בל הארון מספק גם כמה פנורמות עוצרות נשימה של הרי פטרה, הערבה ומדבר הנגב הישראלי. 1200 מטרים מערבית למקדש, משל מתחת ארכיאולוגית פינית שנחשפה בשנים 1997-8 שרידי מתחם נזירים מהתקופה הביזנטית.